Thursday, September 2, 2010

Руколата няма калории

Руколата (Eruca sativa Lam.) е разпространена предимно в средиземноморските страни и е култура, която се използва широко в европейската кулинария. Руколата съдържа малко калории само 26 за 100 г, но е много полезна за здравето. Богата е на витамините антиоксиданти А и С, на важната за бременните / фолиева киселина и витамин В., който ни помага да се справим със стреса. Пантотеновата киселина в руколата пък подобрява обмяната на веществата. От минералите преобладават калият и желязото. Първият подпомага работата на сърцето и има диуретично действие, а благодарение на втория ще преодолеем пролетната умора. Това, което е непривично за листен зеленчук, е съдържанието на незаменимите мастни киселини омега3, които обичайно се намират в семената и ядките

Saturday, August 28, 2010

Плодови сокове

От половин килограм ябълки или круши ще получите 350 мл сок. В сокоизтиквачката ягодите пък ще ви дадат 400 мл ароматна напитка, кайсиите - 200 мл, а прасковите - 300 мл. От зеленчуците повече сок цават морковите и краставиците. При тях от 500 г се получават 350 мл течност. Половинка цвекло или домати дава 250 мл свежа напитка. Хората, които искат да ускорят обмена на веществата си, може да опитат със сок, който се приготвя от една ябълка, една малка салатка и по една шепа листа от магданоз и мента. В машината първо се слагат листните зелен и чак на края ябълката

Wednesday, August 25, 2010

ГРЕЙПФРУТ В ЧАША ТОПИ МАЗНИНИТЕ

Сокът от грейпфрут усилва имунната защита, спира развитието на някои туморни и сърдечносъдови заболявания и остеопорозата. Препоръчва се за отслабване, защото ускорява топенето на мазнините. Нектарът от грейпфрут премахва проблемите със запека, подобрява храносмилането и усилва отделянето на стомашни сокове. Чрез галактуроновата киселина и пектина, които се съдържат в грейпфрута, се намалява холестролът в кръвта.

Tuesday, June 22, 2010

Движение

нека си го признаем - с мързел няма да стане. Ако искаме да се усмихваме на образа си и в огледало то за обратно виждане, трябва и малко зор. Дали ще се потите във фитнеса, ще скачате на ластик, или ще кършите снагa на курс по латинотанци - изборът си е ваш. Аз лично след всякакви експерименти на тази тема се спрях на йога и ходене пеша. Важно е това, с което се занимавате, да ви доставя удоволствие и да свикнете с усещането, че имате силата до голяма степен да моделирате тялото си.

Wednesday, June 16, 2010

Не забравяйте джинджифила

Този чудат грозник има и чудати свойства, които продължават да бъдат предмет на многобройни изследвания. Еднa от силните страни на джинджифила е да спомага храносмилането и да прочиства организма.

Saturday, June 12, 2010

Консумирайте колкото се може повече и най-редовно овесени ядки.

В статията за овесените ядки споменах за едно изследване, правено в Харвард, в което се проследява теглото на 74 000 души в продължение на 12 години. Хората, консумирали овесени ядки, имали тегло, по-ниско от това на хората, които не са ги консумирали, без значение какви са били останалите особености на организма им.

Sunday, June 6, 2010

С какво всъщност се храните

Направете си равносметка, с какво всъщност се храните. Ако често посягате към лъскави пакетчета, това никак не е добре. Консумирайте колкото можете повече пресни зеленчуци и плодове и прясно приготвена храна. Заменете вафлата с купа кисело мляко и мюсли, а десертното блокче (да не споменавам търговски марки) - със сурови ядки и сушени плодове (само се опитайте да намерите сушени плодове, при които не са използвани сулфати). Не смятам, че човек трябва да изключва напълно сладките неща и дори шоколада. Просто при всяка възможност избирайте техните BIO или ORGANIC варианти. Зная, че в повечето случаи тези продукти отблъскват с високата си цена. Но, повярвайте ми, този правилен избор добре се отплаща.